Twittertips

Enklere dialog på Twitter

Twitter har lansert en ny funksjon som gjør det mulig å motta direktemeldinger, selv fra folk som ikke følger deg. Funksjonen er valgfri, og du må selv skru den på. Bør du gjøre det?

Twitter vil med sin nye funksjon gjøre det enklere å gå i direkte dialog, uavhengig av om det er med kjente eller ukjente.
– For deg som privatperson høres det kanskje ikke så forlokkende ut å åpne opp innboksen slik, men for enkelte bedrifter er det absolutt en mulighet som bør utforskes, sier Anna Heumrønningen, leder for digitalavdelingen i Apeland.

Fra åpen til privat dialog

Men hvorfor bør selskaper som bruker Twitter aktivt i kundedialog og relasjonsbygging ta i bruk den nye funksjonen?
– Den direkte dialogen med kundene vil med denne endringen bli både enklere og raskere. Du slipper den kronglete omveien med følgeforespørsler før du kan gå i dialog i innboksen. Når du kan gi raske svar og hjelp i innboksen, kan du kanskje også unngå eventuelle negative kommentarer i den åpne strømmen, sier hun.

Valgfri å skru på – og av

Twitters nye funksjon vil gjøre det mulig:

  • for deg å sende direktemeldinger til personer og selskaper du ikke følger.
  • for personer og selskaper å sende svar på direktemeldinger til personer de ikke følger, eller som ikke følger dem.

Den nye formen for direktemeldinger er valgfri. Dersom du skrur den på, vil en ny knapp for direkte meldinger dukke opp på din profil. Du skrur den enkelt på – og eventuelt av igjen – under ”Settings” og ”Security and privacy”.

Ellen Paulsen

Ellen er en erfaren rådgiver, som har arbeidet med de fleste av våre største kommunikasjonskampanjer gjennom mange år. Hun jobber strukturert og målrettet med å finne gode løsninger for små og store utfordringer, og sikrer at helhetlige kampanjer tas systematisk ut i alle kanaler. De siste årene har hun jobbet spesielt med digitale og sosiale kanaler.