Stormberg Best Omdomme

Stormberg har best omdømme i Norge

For tredje år på rad er det tur- og sportstøyprodusenten Stormberg som har best omdømme blant Norges 50 mest synlige virksomheter. Det viser årets store omdømmeanalyse RepTrak Norge 2014.

– Undersøkelsen viser at folks tillit til næringslivet øker. De fleste selskapene går frem, og hele seks selskaper er helt i toppklasse, sier adm. direktør Ole Christian Apeland i kommunikasjonsbyrået Apeland, som står bak undersøkelsen sammen med Reputation Institute.

Stormberg på topp igjen

Årets vinner, Stormberg, får en omdømmescore på 87,5 poeng av 100 mulige. Aldri før har noen fått en så høy score i omdømmeanalysen i Norge. Selskapet fosser frem 6 poeng fra i fjor. Score over 80 kategoriseres som «fremragende omdømme». Selskapet er kjent for sitt engasjement innen miljø, inkluderende arbeidsliv og etisk handel.

– Jeg er stolt og glad for at folk setter pris på at Stormberg har gått fra ord til handling innenfor samfunnsansvarsområdet, og at de liker bedrifter som tar sin del av ansvaret for samfunn og medmennesker. Ansvaret ligger hos virksomhetene, ikke hos forbrukerne. Jeg håper Stormberg får økt konkurranse innen samfunnsansvar i årene som kommer. Det vil så fall utgjøre en positiv forskjell for samfunnet, sier Steinar J. Olsen, daglig leder i Stormberg.

Norges mest synlige virksomheter

RepTrak 2014 er gjennomført av kommunikasjonsbyrået Apeland og Reputation Institute. Cirka 6.500 nordmenn har vurdert Norges 50 mest synlige virksomheter. I tillegg til den overordnede omdømmescoren, blir virksomhetene målt på de syv omdømmedimensjonene produkter og tjenester, innovasjon, økonomi, ledelse, arbeidsmiljø, etikk og samfunnsansvar.

Bak Stormberg ligger Toyota, med 84,5 poeng. De har gått frem over 3 poeng fra i fjor. Nykommeren Google fyker rett inn på tredjeplass med 82,7 poeng.
– Google har alltid gjort det sterkt i globale omdømmeundersøkelser. Nordmenns vurdering av Google er dermed på linje med den internasjonale oppfatningen, sier analysesjef Bjørg Kari Paulsen i Apeland.

RepTrak Norge 2014

(klikk for større bilde):

RepTrakNorge_2014

 

RepTrak
RepTrak Norge 2014 gir en oversikt over omdømmet til de 50 synligste virksomhetene i Norge. Virksomhetene ble nominert av befolkningen i oktober/november i 2013. Datainnsamlingen ble gjennomført i perioden 6. januar–14. mars 2014. Resultatene i RepTrak 2014 er basert på 11.732 vurderinger av 6.487 nordmenn. Det er ellevte gang undersøkelsen gjennomføres i Norge av kommunikasjonsbyrået Apeland og Reputation Institute, i samarbeid med Handelshøyskolen BI. RepTrak benyttes i over 30 land verden over.