Ole Christian Apeland Omdømmedagen

10 år med omdømmeanalyser

Apeland og Reputation Institute har analysert omdømmet til Norges mest synlige virksomheter i 10 år. Dette er hva som kjennetegner omdømmevinnerne.

Tidligere vinnere er Tine, IKEA, Skandiabanken, Toyota og Vinmonopolet. IKEA har vunnet tre ganger. Virksomhetene er svært forskjellige, men felles for dem er at de er tydelige i sin kommunikasjon, og ofte gjør mer enn de må.

– Omdømmevinnerne er svært bevisste, både i sin kommunikasjon og i sin adferd. De gir tydelige løfter som de holder, eller overgår, sier adm. direktør Ole Christian Apeland i Apeland.

 Gode råd fra omdømmevinnerne

  • Vær åpen og ærlig
  • Involver kundene og ta dem på alvor
  • Vær opptatt av kundemøtet, det er det du lever av
  • Bygg og kommuniser kultur og verdier til de ansatte
  • Myndiggjør enkeltmennesket
  • Involver deg i lokalmiljøet
  • Jobb stadig for å bli bedre, forbrukermakten blir stadig sterkere
  • Bygg omdømmet. Det er en del av den kapitalen du har