Anders Skoe, Administrerende Direktør I Finn.no, Var Blant Foredragsholderne På Apelands Frokostseminar Om Omdømmebygging

– Alle skal jobbe ”Finnsk”

Alle Finn.no-ansatte kjenner selskapets verdier og vet at de er medansvarlig for selskapets omdømme. Dette har bidratt til at Finn.no har gått til topps i RepTrak tre år på rad.

Administrerende direktør Anders Skoe i Finn.no fortalte på Apelands frokostseminar at han mener kulturen innad i Finn.no er viktig for selskapets omdømme.

– Det er utrolig vanskelig å skinne på utsiden hvis du ikke skinner på innsiden, sa administrerende direktør Anders Skoe i Finn.no

Derfor legger Finn.no stor vekt på selskapets kultur og at alle ansatte bruker verdiene aktivt i arbeidet sitt. På denne måten oppnår de at alle jobber ”Finnsk”.

Alle ansatte bidrar til gode opplevelser

I Finn.no er det også viktig at de ansatte vet at selskapets omdømme er noe alle har ansvar for å sikre. Alle ansatte skal bidra til at brukerne har gode opplevelser.

Finn.no bruker omdømmeresultatene fra RepTrak aktivt til å forstå på hvilke område selskapet har forbedringspotensialer. Ut fra en slik gjennomgang bestemte Finn.no seg for å ta tak i folks oppfatning av Finn.no arbeid innen samfunnsansvar.

– Vi lanserte blant annet havplastkampanjen. Vi i Finn.no gikk ut og sa at vi ville kjøpe 1000 plastsekker fylt opp med plastsøppel fra norskekysten. Dette slo godt an og vi utvidet først med 5000 poser til, og utvider nå enda mer i samarbeid med Storebrand, sier Skoe.

Apeland er partner for Repuration Institute i Norge. Les mer om vår omdømmemåling RepTrak.

Høydepunkter fra Apelands frokostseminar

I 2017 troner Finn.no, TINE og Hurtigruten på omdømmetoppen. De arbeider målrettet med omdømmearbeid, og delte noen av sine fremgangsmåter på Apelands frokostseminar 18. oktober.

I videoen nedenfor får du noen av høydepunktene: