Amanda Bostad Styrker Apelands Satsing På Digital Analyse Og Rådgivning.
NY DIGITAL RÅDGIVER: Amanda Bostad styrker Apelands satsing på digital analyse og rådgivning. (Foto: Katrine Lunke)

Amanda Bostad til Apeland

Apeland styrker kompetansen på digital analyse og rådgivning. Amanda Bostad er ansatt som rådgiver i selskapets digitale avdeling. Hun kommer fra mediebyrået PHD. Amanda vil gi Apelands oppdragsgivere økt effekt i digitale kanaler.

Bostad har i tillegg til å ha arbeidet i PHD som digital planner og digital rådgiver, tidligere også drevet sin egen konsulentvirksomhet.

– Digital kommunikasjon utvikler seg raskt, og kompetansen øker i de fleste virksomheter. Samtidig er det et stort potensial for å øke forståelsen for effekten av digitale kampanjer, utover å måle likes og engasjement. Amanda vil arbeide spesielt med analyse av effektene av aktiviteter i digitale kanaler opp mot forretningsmessige mål, og rådgivning i tilknytning til dette, sier administrerende direktør Ole Christian Apeland i Apeland.

Kommunikasjonsbyrået Apeland bistår en rekke virksomheter med digital kommunikasjon og har blant annet i flere år tilbudt egne nettverksgrupper for digital markedsføring og kommunikasjon. Amanda vil også bli en ressurs for disse gruppene.

– Apelands helhetlige tilnærming til kommunikasjon er spennende. Å se effekten av digital kommunikasjon, både isolert og som en del av all kommunikasjon, vil bli viktigere fremover. Jeg ser en økende bevissthet i mange virksomheter rundt dette, men fortsatt er det mye silotenking innenfor kommunikasjonsfeltet. Jeg håper jeg kan bidra til å rive siloene og bidra til å vise effekten av digital kommunikasjon også for ledelsen i ulike virksomheter, sier Amanda Bostad.

Amanda har en bachelor i ledelse og servicestrategi med fordypning i digital markedsføring fra Høyskolen Kristiania.