ANFO Og Apeland Vil Hjelpe Små Annonsører Gjennom Nettverket ANFO Mini. Fra Venstre: Amanda M. Bostad, Anna Heumrønningen, Thomas Rønnerud Og Ole Christian Apeland. Foran: Jan Morten Drange.
ANFO og Apeland vil hjelpe små annonsører gjennom nettverket ANFO Mini. Fra venstre: Amanda M. Bostad, Anna Heumrønningen, Thomas Rønnerud og Ole Christian Apeland. Foran: Jan Morten Drange.

ANFO vil hjelpe kommunikasjonsfolk som annonserer

ANFO Annonsørforeningen lanserer nettverket ANFO Mini sammen med Apeland.
– Sosiale medier har gjort kommunikasjonsfolk til annonsører. Vi skal hjelpe dem å få mest mulig for pengene sine, sier administrerende direktør Jan Morten Drange i ANFO.

ANFO Mini skal gjøre kommunikasjonsfolk og små annonsører bedre rustet til å kjøpe synlighet. Målet er at medlemmene skal oppnå mer med mindre.
– Det skjer stadig endringer i de digitale kanalene, og det er svært vanskelig for alle som ikke har digitale kjøp som hovedoppgave å holde seg oppdatert. Vi ønsker å bidra med kunnskap, slik at de kan utnytte disse kanalenes store muligheter, utdyper Drange.

ANFO har innledet samarbeid med kommunikasjonsbyrået Apeland for å etablere det rimelige tilbudet ANFO Mini. Apeland har lenge hatt nettverksgrupper for kommunikasjonsfolk og markedsførere som vil styrke sin kompetanse.

– ANFO Mini er et tilbud til mindre annonsører med store ambisjoner. De som gjerne har et lite budsjett og vil nå frem til sine målgrupper på Facebook, Instagram, Snapchat, YouTube og LinkedIn, sier Anna Heumrønningen. Hun er leder for digitalgruppen i Apeland, og vil stå for mye av det faglige innholdet sammen med sin kollega Amanda M. Bostad og ANFO. I ANFO er Thomas Rønnerud sentral.

ANFO Mini vil ha digitale medlemsmøter med faglig innhold, samt en Facebook-gruppe for diskusjon. Medlemmene vil få verdifulle råd fra rådgiverne i ANFO og Apeland, større annonsører og mediekanalene selv. På de første møtene vil medlemmene lære mer om kjøpt synlighet på LinkedIn og Facebook.