Omdømmedagen RepTrak Norge 2015

Digitale opplevelser gir godt omdømme

FINN og Google har Norges beste omdømme, viser omdømmeundersøkelsen RepTrak Norge 2015. De vinner på gode digitale brukeropplevelser.

Det er tolvte gang Apeland og Reputation Institute måler omdømmet til Norges mest synlige virksomheter. FINN er nykommer i årets undersøkelse, og går rett inn på toppen av listen. I tillegg til å ha en høy emosjonell appell, scorer FINN høyt på alle de rasjonelle dimensjonene.
– FINN gjør det bra på alle områder, men det er spesielt innenfor området etikk selskapet utmerker seg. Dette er en dimensjon vi ser blir stadig viktigere for virksomhetenes omdømme, sier Jannicke Wold Rød i Apelands analyseavdeling.

Digitale virksomheter på topp

I årets undersøkelse er det selskaper som tilbyr digitale brukeropplevelser som topper listen over virksomheter med et godt omdømme. Både FINN og Google er selskaper som tilbyr enkle og nyttige digitale tjenester. I tillegg utmerker begge selskapene seg ved at de har et fremragende omdømme både blant brukere og blant personer som ikke bruker tjenestene. De har et fremragende omdømme generelt i befolkningen.