Du Er Neppe Den Du Tror

Du er neppe den du tror

Alfred Nobel fikk lese sin egen nekrolog. Det ga ham anledning til å endre ettermælet sitt totalt, skriver Ole Christian Apeland i denne kronikken, tidligere publisert i Dagens Næringsliv.
Les mer
Tid For Historier

Tid for historier

Ingenting har større kraft enn gode historier. Finn dem og bruk dem, skriver Ole Christian Apeland i denne kronikken tidligere publisert i Dagens Næringsliv.
Les mer
Gi Meg En Venteopplevelse

Gi meg en venteopplevelse

Kundeopplevelse i 2021 er ofte en venteopplevelse. Og den er ikke god, skriver Ole Christian Apeland i dette innlegget, tidligere publisert i Dagens Næringsliv.
Les mer
Usmakelig Bonusfest

Usmakelig bonusfest

Mens mange nordmenn sliter økonomisk og staten bruker mer penger enn den burde, strør noen offentlige etater millioner i bonus over sine ansatte. Det er lite tillitvekkende, skriver Ole Christian Apeland i dette innlegget, tidligere publisert i Dagens Næringsliv.
Les mer
Farvel, Onkel Ben

Farvel, onkel Ben

Merkevarer må utvikles i takt med tiden. Respekt trumfer tradisjoner, skriver Ole Christian Apeland i dette innlegget, tidligere publisert i Dagens Næringsliv.
Les mer
Hverdagens Fyrtårn

Hverdagens fyrtårn

Har du vært på sjøen i sommer? Eller kanskje på fjellet? Uansett hvor turene har gått, har du sikkert hatt varder, fyrtårn eller andre merker i det fjerne som har hjulpet deg å sette kursen. Ole Christian Apeland skriver om visjoner i dette innlegget, tidligere publisert i Dagens Næringsliv.
Les mer
Ord Som Virker

Ord som virker

Skal vi få til det grønne skiftet må vi velge de rette ordene, skriver Ole Christian Apeland i denne kronikken (publisert i Dagens Næringsliv 25.10.19).
Les mer
Vinglekopper På Valg

Vinglekopper på valg

Å finne et godt slagord er vanskelig. Å holde på det, synes å være enda vanskeligere. Hvorfor vingler partiene våre i valgene av de viktige ordene? Det spør Ole Christian Apeland i denne kronikken (publisert i Dagens Næringsliv 06.09.19).
Les mer
Skrittet Neil Ikke Ville Gå

Skrittet Neil ikke ville gå

Neil Armstrong tok verdens mest kjente skritt. Men en norsk reklamefilm ville han ikke være med i. Jakten på den perfekte kjendis til reklame kan være krevende, skriver Ole Christian Apeland i denne kronikken (publisert i Dagens Næringsliv 12.07.19).
Les mer