Er Det Bare De Store Som Må Være Snille?

Er det bare de store som må være snille?

«Den som er veldig sterk, må også være veldig snill», sier Pippi Langstrømpe. Det er lett å være enig i. Men bør ikke de mindre sterke også være snille, undres Ole Christian Apeland i dette innlegget – tidligere publisert i Dagens Næringsliv.
Les mer
Må Ledere Falle Som Fluer?

Må ledere falle som fluer?

– Fluer og ledere har samme problem. De faller fordi de er for dårlige til å se farer som kommer fra siden, skriver adm. direktør Ole Christian Apeland i dette innlegget - publisert i Dagens Næringsliv.
Les mer
Merkevaren Trump

Merkevaren Trump

Det siste året er vi blitt bedre kjent med Donald Trump. Ikke bare som tøff sjef på realityshow, men også som politiker på talerstolen og i garderoben med gutta. Er det fortsatt greit å reise rundt med en liten sjampoflaske med påskriften «Trump» i toalettmappen, spør adm. direktør Ole Christian Apeland, i dette innlegget publisert av DN Etterbørs.
Les mer
Tid For Forandring

Tid for forandring

Nå skjer det mye forandringer i Apeland, i Oslo og i kommunikasjonsfaget. Men forandring er poenget, sier Ole Christian Apeland.
Les mer
Prisverdig Tyveri

Prisverdig tyveri

Flere av årets beste kommunikasjonskampanjer er basert på ideer stjålet fra andre land. Det skal vi være stolte av. Det skriver adm. direktør Ole Christian Apeland i dette innlegget, som stod på trykk i Dagens Næringsliv 10. november 2015.
Les mer
Effekt Smaker Best

Effekt smaker best

– Jeg mener det er et sunnhetstegn for bransjen at vi setter effekt for kunden høyere enn ønsket om å finne på alt selv, skriver adm. direktør Ole Christian Apeland, i dette tilsvaret til Haakon Dahl i Kitchen. Det ble publisert av Kampanje 20. november 2015.
Les mer
Tid For å Beskjære Planen Din?

Tid for å beskjære planen din?

– Et par dager i året lever jeg opp til etternavnet mitt og klatrer opp i trærne. Det får meg alltid til å tenke på strategi, skriver Ole Christian Apeland i dette innlegget for PRprat.no.
Les mer
Dr. Google Profesjonaliseres

Dr. Google profesjonaliseres

For helseaktører som bruker nettet som en kommunikasjonskanal overfor potensielle brukere, medlemmer eller kunder, kan Googles inntreden på innholdssiden bety økt avstand og vanskeligere kommunikasjonsforhold. Anna Heumrønningen og Carl Fredrik Bø har skrevet kronikk om fremtidens nettsøk innen sykdommer og helse, til Dagens Medisin.
Les mer
På Hver Sin Planet

På hver sin planet

Ole Christian Apeland har snakket med kommunikasjonsrådgivere, kommunikasjonsmedarbeidere og akademikere innen faget vårt. Alle snakker om fagets utvikling. Men ikke med hverandre. Les hans innlegg fra PRprat.no.
Les mer
  • 1
  • 2