Vinglekopper På Valg

Vinglekopper på valg

Å finne et godt slagord er vanskelig. Å holde på det, synes å være enda vanskeligere. Hvorfor vingler partiene våre i valgene av de viktige ordene? Det spør Ole Christian Apeland i dette innlegget – tidligere publisert i Dagens Næringsliv.
Les mer
Skrittet Neil Ikke Ville Gå

Skrittet Neil ikke ville gå

Neil Armstrong tok verdens mest kjente skritt. Men en norsk reklamefilm ville han ikke være med i. Jakten på den perfekte kjendis til reklame kan være krevende, skriver Ole Christian Apeland i dette innlegget – tidligere publisert i Dagens Næringsliv.
Les mer
Oppskriften På Gull

Oppskriften på gull

I år vant Apeland ”Årets Gullkorn”, den gjeveste prisen i kommunikasjonsbyråenes konkurranse, for arbeidet for Norsk Resirk. Her er oppskriften på suksessen.
Les mer
Vær Bevisst I Kanalvalget

Vær bevisst i kanalvalget

Ved valg av reklamekanaler er det ikke bare dekning og synlighet som må tas med i betraktningen. Vi må også ta hensyn til målgruppens holdninger til kanalene - ikke minst i utformingen av reklamen. Det bekreftes i en ny undersøkelse utført for Apeland.
Les mer