Hvem Grep Koronaens Muligheter?

Hvem grep koronaens muligheter?

En krise er lederens eksamen. Da kan man vise hva man kan, og hva man står for. Mange bedriftsledere er gode til å holde hjulene i gang under koronakrisen, men få har så langt utnyttet mulighetene til å gjøre et rykk i markedet, skriver Ole Christian Apeland i denne kronikken (publisert i Dagens Næringsliv 24.04.2020).
Les mer
TINE Og IKEA Har Best Omdømme

TINE og IKEA har best omdømme

TINE og IKEA er bedriftene som er best likt i Norge. Fretex oppfattes som best på samfunnsansvar og klima, mens Vy faller mest i omdømmeundersøkelsen RepTrak Norge 2020 fra Apeland.
Les mer
Ja, Vi Elsker Norske Bedrifter!

Ja, vi elsker norske bedrifter!

Varme følelser for det norske er ikke begrenset til nasjonaldagen. 13 av de 16 selskapene med fremragende omdømme i årets store omdømmeundersøkelse er norske, skriver Ole Christian Apeland i denne kronikken (publisert i Dagens Næringsliv 17.05.19).
Les mer
– Omdømmet Avgjør Om Produktene Våre Velges

– Omdømmet avgjør om produktene våre velges

Årets omdømmevinner, Årets klatrer og Årets grønne selskap er alle enige om én ting: De ansatte er avgjørende for selskapers omdømme. – Norske melkebønder og TINE-ansatte sikrer at vi leverer kvalitet hver dag. Det er det som gjør at kundene velger oss, sier Gunnar Hovland, konserndirektør i TINE.
Les mer
Sverige Har Verdens Beste Omdømme

Sverige har verdens beste omdømme

Sverige troner på toppen, men Norges omdømme blir stadig sterkere. Det viser ferske tall fra den globale omdømmekåringen Country RepTrak, der Norge rangeres til en fjerdeplass med hele 81,1 poeng.
Les mer
Godt Omdømme Skaper Støtte

Godt omdømme skaper støtte

– Omdømmet er virksomhetens viktigste verdi, fordi det påvirker folks velvilje og støtte. Jo bedre omdømme du har, jo flere vil handle hos deg og anbefale deg, sa Ole Christian Apeland på Omdømmedagen.
Les mer
Belastende å Være I Medienes Søkelys

Belastende å være i medienes søkelys

Å figurere på avisenes forsider, i radio- og TV-sendinger og sosiale medier er belastende, og får dramatiske konsekvenser for de involverte. Hvordan kan du best støtte mennesker som opplever mediepress? Fanny Duckert ved Universitetet i Oslo var på Omdømmedagen for å gi oss svaret.
Les mer