Godt Omdømme Skaper Støtte

Godt omdømme skaper støtte

– Omdømmet er virksomhetens viktigste verdi, fordi det påvirker folks velvilje og støtte. Jo bedre omdømme du har, jo flere vil handle hos deg og anbefale deg, sa Ole Christian Apeland på Omdømmedagen.
Les mer
Belastende å Være I Medienes Søkelys

Belastende å være i medienes søkelys

Å figurere på avisenes forsider, i radio- og TV-sendinger og sosiale medier er belastende, og får dramatiske konsekvenser for de involverte. Hvordan kan du best støtte mennesker som opplever mediepress? Fanny Duckert ved Universitetet i Oslo var på Omdømmedagen for å gi oss svaret.
Les mer
Hvordan Bli Elsket Av De Unge?

Hvordan bli elsket av de unge?

Mange virksomheter frykter de yngre målgruppene, samtidig som disse blir stadig viktigere å nå. De unge oppleves som komplekse og illojale mot merkevarer, men er det virkelig slik? På Omdømmedagen 2018 ga Rebecca Goodchild i Apeland gode råd for hvordan din virksomhet kan bli elsket av de unge.
Les mer
Omdømmevinnernes Suksessoppskrifter

Omdømmevinnernes suksessoppskrifter

Resultatene fra RepTrak Norge 2018 viser at Freia har Norges beste omdømme, DNB er årets klatrer, mens Stormberg er årets stayer – og har vist seg å holde et solid omdømme over tid. Men hvordan jobber vinnerne for å sikre seg et godt omdømme?
Les mer
Gjør Internjobben Når Du Skal Skifte Ham

Gjør internjobben når du skal skifte ham

Å skifte selskapsnavn er ingen enkel affære. Representanter fra Sbanken, Telia, Circle K og Days Like This delte sine erfaringer på Omdømmedagen. Selv om de hadde ulikt utgangspunkt for navnebyttene, hadde de alle ett klart råd til lytterne: Gjør en god jobb internt!
Les mer
Omdømmebygging Gjennom ørene

Omdømmebygging gjennom ørene

Podcast fra Omdømmedagen 2018! Hør Hans-Petter Nygaard-Hansen fra Mediapuls, Hege Rognlien fra TINE, Per Roskifte fra NorgesGruppen ASA og Andreas Bryn Edesberg fra Deloitte Norge diskutere hvordan podcast kan bidra til å styrke virksomhetens omdømme.
Les mer
Omdømmebygging I Sosiale Medier

Omdømmebygging i sosiale medier

– De fleste norske virksomheter vet at de bør være tilstede i sosiale medier. Men selv om mange er flinke til å lage engasjerende innhold, har flere mye å hente på å jobbe mer strategisk med omdømmebygging i kanalen, sier Anna Heumrønningen i Apeland.
Les mer
Beste Omdømme I Havn For Hurtigruten

Beste omdømme i havn for Hurtigruten

Hurtigruten er det transportselskapet som har best omdømme hos det norske folk. Det viser ferske tall fra den store omdømmemålingen RepTrak Norge, som gjennomføres av Apeland og Reputation Institute. Ryanair har det dårligste omdømmet av transportselskapene som er målt.
Les mer