Kan Vi Feire Snart, Erna?

Kan vi feire snart, Erna?

– Klimautfordringen og det grønne skiftet angår oss alle. Men kommunikasjonsstrategien rundt bærekraft er ikke bærekraftig. Det bør Erna Solberg gjøre noe med, skriver Ole Christian Apeland i dette innlegget – tidligere publisert i Dagens Næringsliv.
Les mer
Er Det Bare De Store Som Må Være Snille?

Er det bare de store som må være snille?

«Den som er veldig sterk, må også være veldig snill», sier Pippi Langstrømpe. Det er lett å være enig i. Men bør ikke de mindre sterke også være snille, undres Ole Christian Apeland i dette innlegget – tidligere publisert i Dagens Næringsliv.
Les mer
Prisverdig Tyveri

Prisverdig tyveri

Flere av årets beste kommunikasjonskampanjer er basert på ideer stjålet fra andre land. Det skal vi være stolte av. Det skriver adm. direktør Ole Christian Apeland i dette innlegget, som stod på trykk i Dagens Næringsliv 10. november 2015.
Les mer
Effekt Smaker Best

Effekt smaker best

– Jeg mener det er et sunnhetstegn for bransjen at vi setter effekt for kunden høyere enn ønsket om å finne på alt selv, skriver adm. direktør Ole Christian Apeland, i dette tilsvaret til Haakon Dahl i Kitchen. Det ble publisert av Kampanje 20. november 2015.
Les mer
– Ta Sosiale Medier På Alvor!

– Ta sosiale medier på alvor!

Sosiale medier er for lengst ferdig med puberteten, og å være klassens klovn. Kanalen fortjener å bli tatt på alvor, og målrettet arbeid gir resultater. Digitalavdelingen i Apeland har vært på konferanse i Berlin, og oppsummerer hovedpoengene her.
Les mer
Visuell Annonsering

Visuell annonsering

Etter en begrenset testperiode åpner Instagram 30. september for annonsering i 30 nye land, inkludert Norge. Bør du gripe muligheten? Anna Heumrønningen i Apeland gir gode råd.
Les mer
Fokuser På Kunden

Fokuser på kunden

Google er navnet i den digitale økonomien, der moderne, nettbaserte selskaper som Uber og Airbnb dunker ut gamle kjemper. Hvordan mener Jan Grønbech i Google Norge at vi bør møte disse endringene?
Les mer