Ja, Vi Elsker Norske Bedrifter!

Ja, vi elsker norske bedrifter!

Varme følelser for det norske er ikke begrenset til nasjonaldagen. 13 av de 16 selskapene med fremragende omdømme i årets store omdømmeundersøkelse er norske, skriver Ole Christian Apeland i dette innlegget - tidligere publisert i Dagens Næringsliv.
Les mer
– Omdømmet Avgjør Om Produktene Våre Velges

– Omdømmet avgjør om produktene våre velges

Årets omdømmevinner, Årets klatrer og Årets grønne selskap er alle enige om én ting: De ansatte er avgjørende for selskapers omdømme. – Norske melkebønder og TINE-ansatte sikrer at vi leverer kvalitet hver dag. Det er det som gjør at kundene velger oss, sier Gunnar Hovland, konserndirektør i TINE.
Les mer
Visdom Fra Vedum

Visdom fra Vedum

Uansett hva man mener om Senterpartiet: Alle ledere, markedsførere og kommunikasjonsfolk har noe å lære av Trygve Slagsvold Vedum, skriver Ole Christian Apeland i dette innlegget – tidligere publisert i Dagens Næringsliv.
Les mer
Kan Vi Feire Snart, Erna?

Kan vi feire snart, Erna?

– Klimautfordringen og det grønne skiftet angår oss alle. Men kommunikasjonsstrategien rundt bærekraft er ikke bærekraftig. Det bør Erna Solberg gjøre noe med, skriver Ole Christian Apeland i dette innlegget – tidligere publisert i Dagens Næringsliv.
Les mer
Er Det Bare De Store Som Må Være Snille?

Er det bare de store som må være snille?

«Den som er veldig sterk, må også være veldig snill», sier Pippi Langstrømpe. Det er lett å være enig i. Men bør ikke de mindre sterke også være snille, undres Ole Christian Apeland i dette innlegget – tidligere publisert i Dagens Næringsliv.
Les mer
Prisverdig Tyveri

Prisverdig tyveri

Flere av årets beste kommunikasjonskampanjer er basert på ideer stjålet fra andre land. Det skal vi være stolte av. Det skriver adm. direktør Ole Christian Apeland i dette innlegget, som stod på trykk i Dagens Næringsliv 10. november 2015.
Les mer