Resultater Fra Omdømmeanalysen RepTrak Norge 2015 Utført Av Apeland

Finn.no har Norges beste omdømme

Finn.no, Google og Tine får høyest score i årets store omdømmeanalyse RepTrak Norge 2015 fra Apeland og Reputation Institute. Microsoft, Stormberg, Flytoget og Komplett har også fremragende omdømme.

– De digitale kundeopplevelsene betyr stadig mer, og undersøkelsen viser tydelig at gode, digitale nettjenester vinner nordmenns hjerter. Både Finn, Google og Komplett har svært godt omdømme. Samtidig opprettholder tidligere vinnere som Tine, Stormberg og Flytoget gode score, sier Ole Christian Apeland, administrerende direktør i Apeland.

Selskapet står sammen med Reputation Institute bak undersøkelsen, som måler omdømmet til Norges 50 mest synlige virksomheter. Undersøkelsen er gjort hvert år siden 2004.

Nykommer til topps

Årets vinner Finn.no får en score på 86,5 poeng av 100 mulige. Det er første gang Finn.no er på listen over de 50 mest synlige selskapene. Selskapet utmerker seg spesielt positivt innenfor etikk, arbeidsmiljø og innovasjon.
– 86,5 er en svært høy score, som vi sjelden har sett i Norge. Det viser at Finn nyter sterk tillit og respekt i befolkningen, sier Ole Christian Apeland.

Bak Finn.no ligger Google, med 85,6 poeng. Google har gått fram 2,9 poeng fra i fjor, da de suste rett inn på en tredjeplass på listen. TINE ligger på en tredjeplass med 83,7 poeng, og går over to poeng fram fra i fjor.
– Finn og Google har gått fra å være «nettsider» til å oppfattes som spennende selskaper folk stoler på og er glade i, sier Apeland.

Disse selskapene har fremragende omdømme:

  • Finn.no (86,5)
  • Google (85,6)
  • Tine (83,7)
  • Microsoft (82,4)
  • Stormberg (81,0)
  • Flytoget (80,7)
  • Komplett (80,0)

RepTrak Norge 2015: Last ned oversikt over resultatene for de 50 mest synlige virksomhetene her

RepTrak. RepTrak Norge 2015 gir en oversikt over omdømmet til de 50 mest synlige virksomhetene i Norge. Virksomhetene ble nominert av befolkningen i oktober-november i 2014. Datainnsamlingen ble gjennomført i perioden januar–mars 2015. Resultatene i RepTrak 2015 er basert på 10 895 vurderinger av 3 891 nordmenn. Det er tolvte gang undersøkelsen gjennomføres i Norge av kommunikasjonsbyrået Apeland og Reputation Institute, i samarbeid med Handelshøyskolen BI. RepTrak benyttes i over 30 land verden over.

Apeland. Apeland er et av Norges mest tradisjonsrike rådgivingsselskaper innen kommunikasjon. Selskapet er spesialisert på omdømmeutvikling og integrerte kampanjer.

Les mer om resultatene i luftfarten her
Les mer om resultatene i bank og finans her
Les mer om resultatene i dagligvarebransjen her