Gjenvinner fikk høy oppmerksomhet

Annonseserien for gjenvinningsselskapet Syklus, ble av Aftenposten kåret til beste profilannonse i andre kvartal.

Hvert kvartal kårer Aftenpostens analyseavdeling hvilke print- og nettannonser som fungerer best med tanke på profil og aktivitet. Kåringen bygger på tilbakemeldinger fra Aftenpostens lesere. I årets andre kvartal var det annonsene for Syklus som gikk av med seieren i kategorien beste profilannonse på print. Bak Syklus står selskapene Norsk Glassgjenvinning og Norsk Metallgjenvinning, som hver år samler inn over 58 000 tonn glassemballasje, og 8 000 tonn metallemballasje – i samarbeid med kommunene og de interkommunale selskapene.

Lesernes kåring

Ifølge Aftenpostens analyseavdeling vant Syklus fordi «Annonsen oppfattes som svært enkel å forstå samtidig som den henvender seg til mange. Dette gjør at annonsen oppnår høy oppmerksomhet blant Aftenpostens lesere».
– Det er veldig hyggelig å vinne en slik kåring. Men det beste er at det er leserne selv, altså målgruppen for annonsene våre, som står bak kåringen. Det betyr at vi blir lagt merke til, at vi når frem med budskapet vårt, og at målgruppen liker formen vi kommuniserer på, sier Kjell Håkon Helgesen, administrerende direktør i Syklus.

Har vunnet tidligere

Det er Apeland som står bak annonsene, og tv-spottene som er en del av samme kampanje. Dette er andre gang denne annonseserien går av med seieren. Første gang var tredje kvartal 2011, da Syklus vant for beste aktivitetsannonse.

Se Syklus’ tv-spotter her: Syklus på YouTube

Les mer om:
Aftenpostens ad:value Q2 2012
Syklus (www.syklus.no)