Omdømmenominasjoner

Her er de 50 nominerte til RepTrak 2015

Snart offentliggjøres resultatene fra omdømmeundersøkelsen RepTrak 2015. Undersøkelsen ble gjennomført fra januar til mars, og fem bedrifter er nye på den offisielle listen.

Siden 2004 har Apeland og Reputation Institute målt omdømmet til virksomheter i Norge hvert år. Den offisielle RepTrak Norge-listen blir bestemt av en nominasjonsprosess som utføres hver høst.

– I november ble et representativt utvalg nordmenn bedt om å åpent oppgi virksomheter de mener har godt omdømme og dårlig omdømme. De 50 virksomhetene som ble nevnt flest ganger, uavhengig av om det var positivt eller negativt, utgjør den offisielle RepTrak Norge 2015-listen, forklarer Bjørg Kari Paulsen, leder for analysegruppen i Apeland.

Fem nye selskaper på listen

Sammenlignet med i fjor er det fem nye selskaper på listen: Esso, Europris, finn.no, Nestlé og Yara. Esso og Yara har vært målt tidligere i RepTrak i Norge, mens de øvrige er helt nye. Datainnsamlingen til RepTrak Norge 2015 foregikk i perioden januar-mars. Resultatene vil bli offentliggjort i april, med en nærmere gjennomgang på Apelands årlige omdømmedag på Latter i Oslo i august.

De 50 virksomhetene i RepTrak Norge 2015, i alfabetisk rekkefølge:

  • Aker
  • Apple
  • Canal Digital
  • Coca-Cola
  • Coop
  • DNB
  • Elkjøp
  • Esso
  • Europris
  • Expert
  • finn.no
  • Flytoget
  • Get
  • Gjensidige
  • Google
  • Hennes & Mauritz
  • Hydro
  • ICA
  • If
  • IKEA
  • Kiwi
  • Komplett
  • McDonald’s
  • Meny
  • Microsoft
  • Nestlé
  • NetCom
  • Nordea
  • Nortura
  • Norwegian
  • NRK
  • NSB
  • Olav Thon Gruppen
  • One Call
  • Posten
  • Rema 1000
  • Rimi
  • Ruter
  • Ryanair
  • SAS
  • Shell
  • Skandiabanken
  • SpareBank 1
  • Statoil
  • Stormberg
  • Tele2
  • Telenor
  • TINE
  • Toyota
  • Yara

Anna Heumrønningen

Anna er leder for Apelands digitale avdeling, og jobber med å forme løsninger og innhold for ulike digitale plattformer. Samtidig er hun en populær foredragsholder som ofte holder kurs og workshops, spesielt innenfor temaene universell utforming, søkemotoroptimalisering, digitale trender og sosiale medier.