Stormberg På Omdømmedagen

Kundene belønner samfunnsansvar

– Omdømme bygges gjennom det daglige praktiske arbeidet. Men dette må være basert på et sett av verdier som alle ansatte har tro på, sier Steinar J. Olsen, daglig leder i omdømmevinneren Stormberg.

Det er andre år på rad at tur- og sportstøyprodusenten Stormberg troner på toppen av omdømmemålingen RepTrak Norge. Særlig er det virksomhetens fokus på etikk og samfunnsansvar som bringer dem til topps. Selskapet har som misjon å gjøre verden til et litt bedre sted, og har en praksis om å gi én prosent av omsetningen til humanitære formål. Daglig leder Steinar J. Olsen er dessuten opptatt av åpenhet.

– Siden 2005 har vi hatt en oversikt på nettsidene våre over hvor klærne våre blir produsert. Vi har full åpenhet om dette, også fordi åpenhet bidrar til bedre arbeidsvilkår for dem som jobber ved fabrikkene, sier han og legger til at også kundeinvolvering er viktig. Stormberg er blant annet svært aktiv på sosiale medier, og gjennom dialog her har kundene reel mulighet til å påvirke beslutninger som virksomheten tar.