Lars Galtung, Direktør For Kommunikasjon Og Samfunnsansvar I TINE På Omdømmedagen 2015

Nøkkelen er helhetlig kommunikasjon

Samspill og helhet i selskaps- og markedskommunikasjonen er helt vesentlig, sier Lars Galtung, direktør for kommunikasjon og samfunnsansvar i TINE.

De siste ti årene har det gått både opp og ned for TINE på omdømmemålinger. Det har gitt kommunikasjonsdirektøren en god pekepinn på hva som fungerer og hva som ikke fungerer.

Må speile virkeligheten

– Under smørmangelen i 2010 kommenterte Trygve Hegnar at våre kommunikasjonsfolk fremsto som Komiske Ali fra Irak-krigen, det vil si at vi var lite synkronisert med realitetene. Denne situasjonen var en stor utfordring for både selskaps- og markedskommunikasjonen i selskapet. Vi erfarte at det må på plass noen kriterier for å få kommunikasjonen til å fungere godt. Et godt samspill mellom disse to områdene er blant de viktigste faktorene, sier Galtung.

Nøkkelord for TINEs arbeid med selskaps- og markedskommunikasjon

  • Holdning og kultur
  • Ekte = sjel
  • Samarbeid og helhetstenkning
  • Engasjerende markedskommunikasjon
  • Aktiv posisjonering og innsalg
  • Gode produkter og kontinuerlig interessehåndtering

 

Se intervju med Lars Galtung fra Omdømmedagen