Mange Tar Seg Fri Fra Sosiale Medier Om Sommeren
Tok du deg helt fri i sommervarmen? Nedenfor ser du hva du har gått glipp av!

Nye muligheter i sosiale medier

Tok du deg fri i sommervarmen? Her får du en oversikt over noen av sommerens nyheter om markedsføring og annonsering i sosiale medier.

Facebook og Twitter gir innsikt i annonsering

Tidligere i sommer dukket menypunktet «Informasjon og annonser» opp på alle bedriftssider på Facebook. Et klikk her viser deg alle annonser som siden kjører for øyeblikket – også de som ikke er målrettet mot deg. Her ser du for eksempel alle aktive annonser fra Telia Norge.

Endringen er selvsagt en reaksjon på krav om åpenhet i etterkant av Cambridge Analytica-avsløringene. Men for oss som jobber med sosiale medier, gir det en mulighet for å se hva – og hvordan – konkurrerende merkevarer annonserer i sosiale medier.

Nå følger Twitter etter, og lanserer Ads Transparency Center. Her får du innsikt i alle annonser på Twitter.

Nye verktøy for annonsering i sosiale medier

Tiden går fort i sosiale medier. Nedenfor ser du noen av endringene som har kommet i sommer.
Jobber du med sosiale medier? Da er Digitalt Forum for deg! 

Facebook:

Instagram:

YouTube

Snapchat

LinkedIn

Twitter:

Jobber du med digitale medier?

Har du ansvaret for sosiale medier, nettsider eller digitale nyhetsbrev? Har du lyst til å lære mer, få nye ideer og bli inspirert av andre som jobber med digital kommunikasjon? Da er Digitalt Forum noe for deg!

I Digitalt Forum setter vi sammen små grupper med digitale markedsførere, og du får et  nettverk for utveksling av idéer og praktisk bruk av digitale verktøy. Gjennom en serie av kurs vil gi deg løpende, faglig påfyll og muligheten til å diskutere med andre, som jobber i forskjellige, men sammenlignbare virksomheter.

Les mer om Digitalt Forum: Nettverksgrupper for digital markedsføring og kommunikasjon.