Kan Vi Feire Snart, Erna?

Kan vi feire snart, Erna?

– Klimautfordringen og det grønne skiftet angår oss alle. Men kommunikasjonsstrategien rundt bærekraft er ikke bærekraftig. Det bør Erna Solberg gjøre noe med, skriver Ole Christian Apeland i dette innlegget – tidligere publisert i Dagens Næringsliv.
Les mer
Er Det Bare De Store Som Må Være Snille?

Er det bare de store som må være snille?

«Den som er veldig sterk, må også være veldig snill», sier Pippi Langstrømpe. Det er lett å være enig i. Men bør ikke de mindre sterke også være snille, undres Ole Christian Apeland i dette innlegget – tidligere publisert i Dagens Næringsliv.
Les mer
Lotte Grepp Knutsen Til Apeland

Lotte Grepp Knutsen til Apeland

Apeland styrker kompetansen på politikk og utdanning. Tidligere statssekretær og organisasjonssjef i Arbeiderpartiet, Lotte Grepp Knutsen (44), blir ny seniorrådgiver i byrået. Hun har de siste årene vært kommunikasjonssjef ved Nord universitet.
Les mer
Må Ledere Falle Som Fluer?

Må ledere falle som fluer?

– Fluer og ledere har samme problem. De faller fordi de er for dårlige til å se farer som kommer fra siden, skriver adm. direktør Ole Christian Apeland i dette innlegget - publisert i Dagens Næringsliv.
Les mer
Apeland Styrker Laget

Apeland styrker laget

Apeland fikk tre nye rådgivere om bord før sommeren. Med Henrik Njaa, Daniel Sellevoll og Sudipa Chakraborty på laget, styrker selskapet seg ytterligere på mediehåndtering, digital markedsføring og internasjonal kommunikasjon. Det skal gi enda mer effekt for kundene.
Les mer
Sverige Har Verdens Beste Omdømme

Sverige har verdens beste omdømme

Sverige troner på toppen, men Norges omdømme blir stadig sterkere. Det viser ferske tall fra den globale omdømmekåringen Country RepTrak, der Norge rangeres til en fjerdeplass med hele 81,1 poeng.
Les mer
Godt Omdømme Skaper Støtte

Godt omdømme skaper støtte

– Omdømmet er virksomhetens viktigste verdi, fordi det påvirker folks velvilje og støtte. Jo bedre omdømme du har, jo flere vil handle hos deg og anbefale deg, sa Ole Christian Apeland på Omdømmedagen.
Les mer
Belastende å Være I Medienes Søkelys

Belastende å være i medienes søkelys

Å figurere på avisenes forsider, i radio- og TV-sendinger og sosiale medier er belastende, og får dramatiske konsekvenser for de involverte. Hvordan kan du best støtte mennesker som opplever mediepress? Fanny Duckert ved Universitetet i Oslo var på Omdømmedagen for å gi oss svaret.
Les mer