Farvel, Onkel Ben

Farvel, onkel Ben

Merkevarer må utvikles i takt med tiden. Respekt trumfer tradisjoner, skriver Ole Christian Apeland i dette innlegget, tidligere publisert i Dagens Næringsliv.
Les mer
Marianne Nipe Til Apeland

Marianne Nipe til Apeland

Apeland styrker kompetansen på innsikt og markedsanalyse. Marianne Nipe (44) er ansatt som seniorrådgiver i selskapet. Hun kommer fra analysebyrået Advicia. Marianne vil bidra til at Apelands oppdragsgivere forstår sine målgrupper enda bedre.
Les mer
Slett Byråkratenes Tinder

Slett byråkratenes Tinder

Politikerne som vil utvikle næringslivet bør starte med å forandre offentlige anbudsprosesser, skriver Ole Christian Apeland i denne kronikken (publisert i Dagens Næringsliv 04.09.2020).
Les mer
IKEA Fikk Omdømmediplom I Butikken

IKEA fikk omdømmediplom i butikken

– Vi setter utrolig stor pris på at alle våre medarbeidere, og også kundene, har vært med på å løfte oss til toppen av pallen, sa kommunikasjonssjef Helene Løken da hun mottok beviset for at IKEA har Norges beste omdømme.
Les mer
TINE Fikk Omdømmediplom I Fjøset

TINE fikk omdømmediplom i fjøset

– Vi lever av tillit. Omdømmet er på en måte grunnkapitalen i en bedrift som TINE. Tillit til matvarene våre, virksomheten vår og den jobben vi gjør. Så dette er en høythengende pris for oss.
Les mer
Hverdagens Fyrtårn

Hverdagens fyrtårn

Har du vært på sjøen i sommer? Eller kanskje på fjellet? Uansett hvor turene har gått, har du sikkert hatt varder, fyrtårn eller andre merker i det fjerne som har hjulpet deg å sette kursen. Ole Christian Apeland skriver om visjoner i dette innlegget, tidligere publisert i Dagens Næringsliv.
Les mer
Hvem Grep Koronaens Muligheter?

Hvem grep koronaens muligheter?

En krise er lederens eksamen. Da kan man vise hva man kan, og hva man står for. Mange bedriftsledere er gode til å holde hjulene i gang under koronakrisen, men få har så langt utnyttet mulighetene til å gjøre et rykk i markedet, skriver Ole Christian Apeland i denne kronikken (publisert i Dagens Næringsliv 24.04.2020).
Les mer
TINE Og IKEA Har Best Omdømme

TINE og IKEA har best omdømme

TINE og IKEA er bedriftene som er best likt i Norge. Fretex oppfattes som best på samfunnsansvar og klima, mens Vy faller mest i omdømmeundersøkelsen RepTrak Norge 2020 fra Apeland.
Les mer