En krise er lederens eksamen. Da kan man vise hva man kan, og hva man står for. Mange bedriftsledere er gode til å holde hjulene i gang under koronakrisen, men få har så langt utnyttet mulighetene til å gjøre et rykk i markedet, skriver Ole Christian Apeland i denne kronikken (publisert i Dagens Næringsliv 24.04.2020).
TINE og IKEA er bedriftene som er best likt i Norge. Fretex oppfattes som best på samfunnsansvar og klima, mens Vy faller mest i omdømmeundersøkelsen RepTrak Norge 2020 fra Apeland.
Vedum har mange gode tanker, men hans utspill mot pr-byråene er vrøvl, skriver Ole Christian Apeland i denne kronikken (publisert i Dagens Næringsliv 21.02.2020).
Likestilling mellom kjønnene har vært et tema i arbeidslivet lenge. Er det på tide å også løfte opp aldersmangfold, spør Ole Christian Apeland i denne kronikken (publisert i Dagens Næringsliv 14.12.19).
Nå er tiden inne for å sende julehilsener til familie, venner og kundeforbindelser. Men mange av oss snubler i grammatikken, når vi skal ønske våre nære og fjerne alt godt for høytiden og året som kommer.
Skal vi få til det grønne skiftet må vi velge de rette ordene, skriver Ole Christian Apeland i denne kronikken (publisert i Dagens Næringsliv 25.10.19).
Å finne et godt slagord er vanskelig. Å holde på det, synes å være enda vanskeligere. Hvorfor vingler partiene våre i valgene av de viktige ordene?
Det spør Ole Christian Apeland i denne kronikken (publisert i Dagens Næringsliv 06.09.19).