Revolution Slider Error: Slider with alias omdommedagen not found.
Maybe you mean: 'digitalt-forum' or 'digitalt-lederforum' or 'digitalt-forum_bruk' or 'digitalt-lederforum_bruk' or 'frokostseminar' or 'kurs-i-sosiale-medier-fro-sma-bedrifter'

Omdømme 2.0

Omdømmebygging gjennom digitale opplevelser

Omdømmemålingen RepTrak Norge 2015 viser et skille: Selskaper vi først og fremst møter på nett, seiler opp som folkets favoritter. Finn, Google, Microsoft og Komplett har fremragende omdømme, sammen med Tine, Stormberg og Flytoget. Møt omdømmevinnerne, og lær om omdømmebygging i tradisjonelle og digitale kanaler på Omdømmedagen!

Vi tvitrer løpende på emneknagg #omdømme15. Følg oss – og bidra gjerne!

Hvor og når

Latter
Aker brygge, Oslo

Onsdag 26. august 2015
Fra klokken 8.30-16

Program

Kl. 08.00-08.30: Ankomst og registrering

Velkommen! Vi gleder oss til å starte dagen med kruttsterk kaffe og brede smil!

Ole Christian Apeland Omdømmedagen

Velkommen til Omdømmedagen 2015!

Ole Christian Apeland, Administrerende direktør, Apeland
@OleChrApeland @apeland

 

Jannicke Wold Rød

Går veien til nordmenns hjerter via Internett?

Jannicke Wold Rød, fagsjef i analysegruppen, Apeland
@apeland

Hvilke selskaper styrker sitt omdømme, hvilke går tilbake, og hva er årsakene? Apeland presenterer funn i omdømmeanalysen RepTrak Norge 2015, der selskaper med sterk digital tilstedeværelse rykker frem. Hva må til for å bygge et godt omdømme?

Omdommevinnere

Prisutdeling: Norges beste omdømme og Årets klatrer

Ole Christian Apeland, adm. direktør i Apeland

Vinnerne i årets utgave av omdømmemålingen RepTrak Norge får sin velfortjente heder.

Peggy Brønn

Myk utenpå – hard inni

Peggy S. Brønn, professor, BI
@psbronn @HandelshoyskBI

Omdømme bygges gjennom å kontinuerlig evaluere beslutninger opp mot virksomhetens vedtatte verdier. Hvordan kan dette gjøres i praksis?

Kristin Sætevik

Veien til omdømmetoppen

Kristin Sætevik, organisasjons- og kommunikasjonsdirektør i FINN
@kristinsaetevik @FINN_no

Finn.no er et av Norges mest besøkte nettsteder, og kanskje landets største digitale suksess. I år går FINN rett til topps i RepTrak Norge, med en omdømmescore på 86,5. Hvordan tenker Norges best likte selskap?

Lars Galtung

Markedsføring og selskapskommunikasjon – hvordan skape samspill?

Lars Galtung, kommunikasjonsdirektør, TINE
@larsgal @TINE_SA

TINE er en av Norges største markedsførere, og ble nylig kåret til ”Århundrets markedsfører”. TINE har de siste årene også hatt et fremragende omdømme. Hvordan skapes samspillet mellom markedsføring og selskapskommunikasjon?

Grønbech

Gode brukeropplevelser trumfer alt!

Jan Grønbech, Country Director, Google Norge
@jgronbech

Google er navet i den digitale økonomien, der moderne, nettbaserte selskaper som Uber og Airbnb dunker ut gamle kjemper. Hvordan skapes digitale opplevelser som forandrer alt? Hvordan bør vi møte endringene?

Roger Antonsen

Algoritmene som styrer våre liv

Roger Antonsen, førsteamanuensis, Institutt for informatikk, Universitetet i Oslo
@rantonse @unioslo

Nesten alt i vår hverdag styres av algoritmer. Roger Antonsen vil gi deg ny innsikt og overraskelser. Hva er egentlig en algoritme?

Erik Poppe

Algoritmebygging og realtime-analyse

Erik Poppe, leder av enheten for Customer Intelligence/analyse, Bring
@BringDialog

Hvordan kan algoritmer og data benyttes realtime for å forbedre kundeopplevelser? Teknologi og data gjør det mulig å automatisere stadig mer av kundekommunikasjonen. Erik Poppe forteller om hvordan det er mulig å bruke data, statistikk og teknikk for å skape verdi for kunder – og gi kostnadsbesparelser for leverandøren.

Nils Petter Nordskar

Hvordan påvirker innholdsmarkedsføring omdømmet?

Nils Petter Nordskar, tekstforfatter og seriegründer, Nordskar Kommunikasjon
@Nils_P_Nordskar

Innholdsmarkedsføring er et moteord blant markedsførere. Enkelte kaller det for ”Den usynlige reklamen”. Men hva med resultatene – er de usynlige, de også? Og hvordan kan innholdsmarkedsføring påvirke virksomhetens omdømme?

Kl. 12.00-13.00: Lunsj

Tid for å strekke bena, nyte en bedre tapasbuffet – og mingle med bransjekolleger!

Ida Aalen

Farvel nyhetsdøgn, hallo Twitter?

Ida Aalen, rådgiver, Netlife Research
@idaaa @netliferesearch

Det er meningsløst å snakke om hvorvidt sosiale medier eller redaksjonelle medier er viktigst, fordi de to er så tett sammenvevd. Hvordan bruker journalistene sosiale medier? Hvordan påvirker sosiale medier hva som kommer på agendaen? Hvem når frem? Ida, som snart gir ut sin andre bok om sosiale medier, forteller hva forskningen viser.

Pia Gulbrandsen

Arbeiderpartiets sosiale valgkamp

Pia Gulbrandsen, kommunikasjonssjef, Arbeiderpartiet
@PiaGulbrandsen @Arbeiderpartiet

De siste årene har sosiale medier spilt en stadig større rolle i valgkampen. Hvordan jobber Arbeiderpartiet strategisk med sosiale og tradisjonelle medier? Hvem vil de snakke med om hva, i hvilke kanaler?

Ine Mæland

Høyres sosiale valgkamp

Ine Mæland, kommunikasjonsrådgiver og sjef for sosiale medier, Høyres stortingsgruppe
@inemae @hoyre

Sosiale medier gjør det enklere enn noen gang å komme i kontakt med statsministeren og andre politikere. Hvem snakker Høyre med i sosiale medier? Og påvirker dialog i sosiale medier folks syn på partiet og politikerne?

Pål Nilsen

Fra kommunalt vesen til fremsnakket venn

Pål Nilsen, kommunikasjonssjef, Sarpsborg kommune
@PaalNilsen

Sarpsborg kommune er ikke den kommunen i landet som har flest innbyggere, men har likevel flest tilhengere på Facebook. Kommunikasjonen med innbyggerne er på få år endret fra kritiske leserbrev i lokalavisen, til digital dialog med gode ambassadører som gjerne hjelper til på kommunens vegne. Hvordan har kommunen jobbet med digitale og sosiale medier for å styrke sitt omdømme?

Fra kommunikasjon til ledelse

Hvordan gjør kommunikasjonsdirektøren mest nytte for lederen? Hva må til for å ta skrittet opp? Hvordan ser kommunikasjonsjobben ut i bakspeilet? Kommunikasjonsdirektører som har blitt ledere deler sine erfaringer.

Rommerud

Coca-Cola-direktøren

Stein Rømmerud, administrerende direktør, Coca-Cola Enterprises Norge
@steinrommerud @CocaColaNorge

Etter mange år med ulike lederroller innen samfunnskontakt og kommunikasjon, ble Stein Rømmerud i februar administrerende direktør for Coca-Cola i Norge. Hvilke fordeler gir kommunikasjonsbakgrunnen i topplederrollen, og hvordan kan andre gjøre det samme?

Bentestuen

Bankdirektøren

Trond Bentestuen, konserndirektør personmarked, DNB
@tbentest @DNB_Bank

Etter mange år som kommunikasjonsdirektør og senere markedsdirektør, fikk Trond Bentestuen i 2013 ansvaret for hele privatmarkedet i DNB, med over to millioner kunder. Hvordan har overgangen påvirket synet på kommunikasjonsfunksjonen?

Mjaerum

Sykehusdirektøren

Astrid Bugge Mjærum, viseadministrerende direktør, Sykehuset Innlandet HF
@AstridMjaerum @Sinnlandet

Etter bare et drøyt år som direktør for kommunikasjon og samfunnskontakt ved Sykehuset Innlandet ble hun forfremmet til viseadministrerende direktør for helseforetaket. Hva er erfaringen fra overgangen?

Ole Christian Apeland

Byrådirektøren

Ole Christian Apeland, administrerende direktør, Apeland
@OleChrApeland @apeland

Ole Christian leder diskusjonen om veien fra kommuniksjon til ledelse. Han over 25 års erfaring som leder og kommunikasjonsrådgiver.

Gro Møllerstad

Hodejegeren

Gro Møllerstad, daglig leder, Hodejegerne Møllerstad og Christiansen

20 års erfaring fra medie- og kommunikasjonsbransjen og 15 år i rekrutteringsbransjen. Hva jakter hodejegere på når de skal rekruttere nye ledere?

Kl. 16.00: Program slutt

Takk for denne gang. Håper du har fått faglig utbytte og ikke minst inspirasjon!

Meld deg på nå!

Billetten koster kr 1 990,- ekskl. mva.

Meld deg på nå

Arrangører

Apeland logo
Reputation Institute logo
Kampanje logo