bootstrap templates

OMDØMMEDAGEN

Et bærekraftig omdømme

Omdømmedagen er årets viktigste fagdag for alle som vil styrke sin virksomhets omdømme. I år er temaet bærekraft. Dyktige ledere og kommunikatører fra mange av Norges ledende virksomheter gir deg tips og inspirasjon til arbeid med samfunnsansvar og kommunikasjon.

Torsdag 9. mai 08.30 - 15.30, på Latter, Aker Brygge.

Program

Programmet er under utvikling, og oppdateres løpende!

Miriam Gressli Edvardsen

Hva er omdømme, og hvordan måles det?

Hvordan man setter tall på virksomhetens viktigste verdi og bruker dataene i kommunikasjonsarbeidet. 

Miriam Gressli Edvardsen, kommunikasjonsrådgiver, Apeland

Miriam Gressli Edvardsen

Hvem har Norges beste omdømme, og hvorfor?

Resultater fra den store omdømmeundersøkelsen RepTrak Norge, med et særlig blikk på hvordan befolkningen vurderer selskapenes miljø- og samfunnsansvar.

Ole Christian Apeland, administrerende direktør, Apeland

Ole Christian Apeland

Årets vinner: Slik har vi bygget Norges beste omdømme

Selskapet med best omdømmescore i RepTrak Norge 2019 deler suksessoppskriften. I fjor var det Freia, hvem er det i år?

• Representant for selskapet med høyest omdømmescore i RepTrak Norge 2019

Årets klatrer: Slik har vi styrket omdømmet 

Selskapet med størst fremgang på omdømmemålingen forteller om arbeidet bak oppturen. I fjor var det DNB, hvem er det i år?

• Representant for årets klatrer i RepTrak Norge 2019
Jon Evang, kommunikasjonssjef, Zero

Årets grønne selskap: Slik viser vi miljøansvar

Vi hedrer et selskap med særlig godt omdømme innen miljø og samfunnsansvar, og lærer om hvordan de arbeider med sin grønne profil.

• Representant for «Årets grønne selskap» 
Jon Evang, kommunikasjonssjef, Zero

Troverdig klimakommunikasjon

Zero etablerte begrepet «det grønne skiftet». Kommunikasjonssjef Jon Evang forteller om hvordan man tar steget fra ambisjoner til gjennomslag.

• Jon Evang, kommunikasjonssjef, Zero
Industriell miljøkamp

Industriell miljøkamp

Hvordan bidrar kommunikasjonsavdelingene når selskaper vil bli grønnere? Norges ledende industriselskaper deler sine erfaringer.
 

• Espen Tuman, Vice President Corporate Affairs, Yara
• Inger Sethov, Executive Vice President Communication & Public Affairs, Hydro
• Ellen Flø Skagen, konserndir. Kommunikasjon, samfunnsansvar, trygg mat, Nortura
Juging på betalt plass

Jug eller jubel?

Miljøargumentasjon i markedsføringen kan fungere godt, men hva er det lov til å si? Hvor går grensen mellom lovlig markedsføring og ulovlig grønnvasking?

• Cecilie Røer og Inga Helene Gundersen, juridiske rådgivere, Forbrukertilsynet
Handling i handelen

Handling i handelen

I hvilken grad etterspør forbrukerne miljøvennlige produkter og emballasje? Hvilke forbedringer gjør handelen og produsentene, og hvordan blir dette kommunisert?

• Mari Nordstrøm, medlems- og kommunikasjonssjef, Handelens miljøfond
• Lars Galtung, direktør kommunikasjon og samfunnsansvar, Tine
• Espen Karlsen, administrerende direktør, Jernia
• Jacob Rolland, marketingsjef og miljøansvarlig, Kiwi 
Ina Libak, leder, AUF

Grønn hykling

Den nye generasjonen politikere vil stille langt større krav til næringslivet. Hva forventer ungdommen av handling og miljøkommunikasjon fra norske virksomheter?

• Ina Libak, leder, AUF
Elin Myrmel

En miljøvennlig reise i Vys kommunikasjon

Vy skal bringe nordmenn fra dør til dør. Hør hvordan de skal overbevise oss alle om å reise kollektivt.

• Elin Myrmel-Johansen, direktør kommunikasjon og samfunnskontakt, Vy
Merete Agerbak-Jensen

Å endre en by

Ambisiøse klimamål krever omfattende og delvis omstridte endringer. Hvordan kan kommunikasjon redusere motstand og motivere til atferdsendring?

• Merete Agerbak-Jensen, kommunikasjonssjef, Klimaetaten, Oslo kommune

Påmelding

Latter, torsdag 9. mai, 08.30 - 15.30


Registrering og kaffe fra 08.00


Priser, inkludert lunsj:

• Omdømmedagen 2019, kr 1490,- ekskl. mva. Faktura ettersendes.
• Studentpris kr 300,- ekskl. mva.
• Pris for kunder av Apeland kr 490,- ekskl. mva.




© Copyright 2019 Apeland - All Rights Reserved