TINE-sjef Gunnar Hovland Og Ole Christian Apeland

TINE fikk omdømmediplom i fjøset

– Vi lever av tillit. Omdømmet er på en måte grunnkapitalen i en bedrift som TINE. Tillit til matvarene våre, virksomheten vår og den jobben vi gjør. Så dette er en høythengende pris for oss.

Det sa TINE-sjef Gunnar Hovland da han mottok bevis på at TINE har Norges beste omdømme, sammen med IKEA. Normalt ville det blitt markert på Omdømmedagen, men 2020 er ikke normalt. Derfor ble fjøset i Kongsgården på Bygdøy valgt som arena da Ole Christian Apeland skulle overrekke diplom til TINE-sjefen.

– Vi jobber ikke bevisst med omdømme som eget tema, men hele forretningsfilosofien baserer seg på visjonen om at vi sammen skal skape et levende Norge. I det ligger det at vi sammen med forbrukerne lager gode produkter, så forbrukerne tenker at det vi lager er det beste de kan få tak i. Sammen med eierne våre, melkeprodusentene, lager vi virksomheter som kan drive med melkeproduksjon fra Tana i nord til Kristiansand i sør. Sammen med ansatte utvikler vi en virksomhet som er så bærekraftig som overhodet mulig, og sammen med kundene, butikkene, skaper vi levende bygder ved at det finnes butikker over hele landet, sa Hovland.

Han påpekte at dette henger sammen med grunnfilosofien i TINE.

– Melkebondens DNA er at du skal levere din virksomhet over til neste generasjon i bedre tilstand enn da du selv gikk inn i den. Og da skaper du en bærekraftig forretningsmodell som sakte, men sikkert bygger stein på stein til vi vinner omdømmeprisen.