NY FIRKLØVER: Ole Christian Apeland har rekruttert Ulrica Risberg, Kari Flottorp Lingsom, Nicolay Woldsdal og Håkon Østmoe Brandsnes. Foto: Katrine Lunke

Nyhet 29.10.2025

Fire nye rådgivere til Apeland

Apeland har rekruttert fire nye rådgivere. Ulrica Risberg, Kari Flottorp Lingsom, Nicolay Woldsdal og Håkon Østmoe Brandsnes styrker selskapet innen strategi, digital kommunikasjon, budskapsutvikling og mediekontakt.

– Det er krevende tider i deler av næringslivet, og mange er usikre på hvordan de skal kommunisere best. Derfor styrker vi laget for å kunne tilby kundene enda mer kompetanse og kvalitet, sier administrerende direktør Ole Christian Apeland.

Som mange andre, opplever selskapet stor pågang fra jobbsøkere, og mer enn 500 søknader er vurdert i år. Resultatet er fire nye kommunikasjonsrådgivere i Apelands lokaler i Bjørvika.

Ulrica Risberg kommer fra jobben som direktør for marked og kommunikasjon i Norges Automobil Forbund (NAF), og har tidligere jobbet for blant annet Nordea, Telenor og Hewlett-Packard. Hun kjenner Apeland fra kundesiden.

– Jeg har brukt mange byråer gjennom årene. Apeland har alltid skilt seg ut med solide analyseverktøy og svært høy kompetanse på kommunikasjonsstrategi. De ser hva som må til for å skape effekt, og det er avgjørende nå, sier Ulrica Risberg, som har gått inn i Apelands strategigruppe.

Kari Flottorp Lingsom er ekspert på digital kommunikasjon. Hun kommer fra markedsføringsbyrået Inbound, og har tidligere jobbet med kommunikasjon i DNB, Norges Triatlonforbund og Idium. Hun har også vært journalist i Kapital og Dine Penger.

– Jeg har en sterk interesse for digital synlighet og digitale kundereiser. Samtidig vet jeg at suksess her henger tett sammen med den grunnleggende strategien og hva man gjør i alle andre kanaler. I Apeland får jeg jobbe med helheten, og det er gøy at byrået tiltrekker seg kunder som virkelig bryr seg om effekt, sier hun.

Nicolay Woldsdal kommer fra Frisk Forlag, der han var redaktør. Han har tidligere jobbet med musikk, som anmelder for NRK P3 og kommunikasjonssjef i Grappa Musikkforlag.

– Apeland har spennende kunder og dyktige rådgivere. Med bakgrunn fra journalistikk, musikk og forlag kan jeg mye om å spisse budskap og utvikle konsepter, og jeg er glad for å kunne bruke denne kunnskapen til å løfte gode virksomheter, sier han.

Håkon Østmoe Brandsnes kommer fra NRK Sporten, og har tidligere arbeidet i VG, Aftenposten og Dagbladet. Han går inn i mediegruppen til Apeland, for å jobbe med redaksjonelle tekster og medieinnsalg.

– For en som aldri har jobbet med noe annet enn journalistikk, er det spennende å lære hvor grundig det arbeides med mediesaker fra denne siden, sier Brandsnes.

Motta nyhetsbrev fra Apeland

Noen få ganger i året sender vi ut nyheter og informasjon om seminarer og fagdager. Meld deg på listen.
This field is for validation purposes and should be left unchanged.