STYRKER SATSINGEN: Emilie Skoglund og Mia Krogen fra Edith Agency (i midten) inngår samarbeid med Apeland, her representert ved Ole Christian Apeland og Amanda Mirenge.

Nyhet 03.06.2025

Inngår strategisk samarbeid med Edith Agency

Edith Agency har ambisjoner om å bli Norges ledende på brukergenerert innhold, og styrker satsingen gjennom samarbeid med Apeland.

Brukergenerert innhold, eller UGC (User-Generated Content), er tekst, bilder og video som lages av kunder eller kreatører, men videre deles i merkevarens egne kanaler. Edith Agency kobler bedrifter med kreatører som passer deres produkt, og utvikler ekte historier som treffer målgruppen med troverdighet og effekt.

Vil utfordre influencer-markedet
– UGC er et svært spennende virkemiddel som har betydelig vekst internasjonalt. Mange virksomheter sliter med å produsere godt og nok innhold internt, og etterspørselen etter sterke kreatører øker. Edith har tatt en tydelig posisjon på et område med stort potensial, sier Ole Christian Apeland, administrerende direktør i Apeland.

Brukergenerert innhold forbindes ofte med influencere, men tilnærmingen til Edith er annerledes. Fokus ligger på ekte historier, autentisk innhold og relevante formidlere fremfor tradisjonell reklame og kjendiseffekt. Innholdet eies og distribueres av merkevarene selv.

– Det handler ikke om å kjøpe seg glansbilder, men om å bruke mennesker som faktisk treffer målgruppen med troverdighet, sier daglig leder i Edith Agency, Mia Krogen.

– Edith skiller seg ut, og vi tror de har det som skal til for å utfordre det etablerte influencer-markedet og utvikle UGC i Norge. De tilbyr et effektivt verktøy som annonsører kan ha stor nytte av, sier Apeland.

Strategisk samarbeid
Nå har det nystartede byrået inngått et strategisk samarbeid med kommunikasjonsbyrået Apeland, for å løfte satsingen ytterligere.

– Med Apelands brede kompetanse og over 30 års erfaring innen strategi, analyse og kommunikasjon, får vi en stødig sparringspartner som både gir oss et løft, forstår vårt fag og våre ambisjoner, sier Mia Krogen.

Apeland skal bidra i utviklingen av selskapet, og vil også gå inn på eiersiden. Selskapene skal også samarbeide for å levere et bredere tjenestespekter til hverandres kunder.

Edith Agency har på kort tid bygget en solid portefølje, og opplever økende etterspørsel fra selskaper som ønsker hjelp til å produsere troverdig og engasjerende innhold. Det unge byrået uttrykker det slik: «Ingen liker åpenbar reklame – men alle liker å se kule folk fortelle om kule ting.»

Motta nyhetsbrev fra Apeland

Noen få ganger i året sender vi ut nyheter og informasjon om seminarer og fagdager. Meld deg på listen.
This field is for validation purposes and should be left unchanged.