Sølvguttene

Sølvguttene synger panten inn

Reklamen med Odd Børretzen som panter flasker har for mange blitt en kjær juletradisjon. Etter åtte år på luften er det nå Sølvguttene som skal minne oss på å pante i julen.

Det er ikke ofte Sølvguttene stiller opp i reklamesammenheng, men de gjør et unntak for Norsk Resirk og pantereklamen.
– Å pante flasker er en så god sak at vi ønsker å støtte opp om den. Dessuten er det litt stas å skulle ta over stafettpinnen fra en så folkekjær artist som Odd Børretzen, sier markedsansvarlig i Sølvguttene, Hans Petter Stub. Konsertkoret består av 40-50 gutter mellom 8 år og til stemmeskiftalder, samt 15-20 voksne sangere.

Populær juletradisjon

Pantereklamen med Odd Børretzen ble laget av Apeland i 2004. Den ble svært populær, og i god gjenvinningsånd ble den sendt om igjen hele åtte ganger. I 2010 ble den kåret til en av Norges ti mest populære reklamefilmer, i en undersøkelse utført av mediebyrået Mediacom. I den nye pantefilmen fremfører Sølvguttene en egen pantesang.
– Nå håper vi at den nye julefilmen med Sølvguttene vil bli godt mottatt, og at folk husker å pante i julen, sier Randi Haavik Varberg i Norsk Resirk.

Flere aktiviteter

Den nye reklamefilmen, som er produsert av Apeland, vises både på tv og kino. Den blir støttet av printannonser, digitale annonser og aktiviteter i sosiale medier. Filmen med Sølvguttene kan blant annet sees på kampanjesiden pant.no, hvor man også kan hjelpe Sølvguttene med å samle pant i spillet «Fang panten».

Årets julefilm, samt tidligere reklamefilmer, finner du også her