Vinglekopper På Valg

Vinglekopper på valg

Å finne et godt slagord er vanskelig. Å holde på det, synes å være enda vanskeligere. Hvorfor vingler partiene våre i valgene av de viktige ordene? Det spør Ole Christian Apeland i dette innlegget – tidligere publisert i Dagens Næringsliv.
Les mer
Skrittet Neil Ikke Ville Gå

Skrittet Neil ikke ville gå

Neil Armstrong tok verdens mest kjente skritt. Men en norsk reklamefilm ville han ikke være med i. Jakten på den perfekte kjendis til reklame kan være krevende, skriver Ole Christian Apeland i dette innlegget – tidligere publisert i Dagens Næringsliv.
Les mer
Visdom Fra Vedum

Visdom fra Vedum

Uansett hva man mener om Senterpartiet: Alle ledere, markedsførere og kommunikasjonsfolk har noe å lære av Trygve Slagsvold Vedum, skriver Ole Christian Apeland i dette innlegget – tidligere publisert i Dagens Næringsliv.
Les mer
Kan Vi Feire Snart, Erna?

Kan vi feire snart, Erna?

– Klimautfordringen og det grønne skiftet angår oss alle. Men kommunikasjonsstrategien rundt bærekraft er ikke bærekraftig. Det bør Erna Solberg gjøre noe med, skriver Ole Christian Apeland i dette innlegget – tidligere publisert i Dagens Næringsliv.
Les mer
Tid For å Beskjære Planen Din?

Tid for å beskjære planen din?

– Et par dager i året lever jeg opp til etternavnet mitt og klatrer opp i trærne. Det får meg alltid til å tenke på strategi, skriver Ole Christian Apeland i dette innlegget for PRprat.no.
Les mer
Oppskriften På Gull

Oppskriften på gull

I år vant Apeland ”Årets Gullkorn”, den gjeveste prisen i kommunikasjonsbyråenes konkurranse, for arbeidet for Norsk Resirk. Her er oppskriften på suksessen.
Les mer
Slik Får Du Politikerne Til å Høre På Deg

Slik får du politikerne til å høre på deg

Hvordan skal du få politikerne til å lytte til akkurat din organisasjon? Her er seks råd til hvordan man bør gå frem, fra Torbjørn Giæver Eriksen - seniorrådgiver i First House, og tidligere statssekretær og informasjonsrådgiver for Jens Stoltenberg.
Les mer
– Skap Gjensidig Nytte

– Skap gjensidig nytte

– Et godt omdømme får viktige grupper til å lytte til deg, men de langsiktige, gode relasjonene krever gjensidig nytte. Det var budskapet til professor Cees B.M van Riel, da han gjestet et frokostmøte hos Apeland nylig.
Les mer