Kundeopplevelse i 2021 er ofte en venteopplevelse. Og den er ikke god, skriver Ole Christian Apeland i dette innlegget, tidligere publisert i Dagens Næringsliv.
Mens mange nordmenn sliter økonomisk og staten bruker mer penger enn den burde, strør noen offentlige etater millioner i bonus over sine ansatte. Det er lite tillitvekkende, skriver Ole Christian Apeland i dette innlegget, tidligere publisert i Dagens Næringsliv.
Merkevarer må utvikles i takt med tiden. Respekt trumfer tradisjoner, skriver Ole Christian Apeland i dette innlegget, tidligere publisert i Dagens Næringsliv.
– Vi setter utrolig stor pris på at alle våre medarbeidere, og også kundene, har vært med på å løfte oss til toppen av pallen, sa kommunikasjonssjef Helene Løken da hun mottok beviset for at IKEA har Norges beste omdømme.
– Vi lever av tillit. Omdømmet er på en måte grunnkapitalen i en bedrift som TINE. Tillit til matvarene våre, virksomheten vår og den jobben vi gjør. Så dette er en høythengende pris for oss.
En krise er lederens eksamen. Da kan man vise hva man kan, og hva man står for. Mange bedriftsledere er gode til å holde hjulene i gang under koronakrisen, men få har så langt utnyttet mulighetene til å gjøre et rykk i markedet, skriver Ole Christian Apeland i denne kronikken (publisert i Dagens Næringsliv 24.04.2020).
TINE og IKEA er bedriftene som er best likt i Norge. Fretex oppfattes som best på samfunnsansvar og klima, mens Vy faller mest i omdømmeundersøkelsen RepTrak Norge 2020 fra Apeland.
Å finne et godt slagord er vanskelig. Å holde på det, synes å være enda vanskeligere. Hvorfor vingler partiene våre i valgene av de viktige ordene?
Det spør Ole Christian Apeland i denne kronikken (publisert i Dagens Næringsliv 06.09.19).
Neil Armstrong tok verdens mest kjente skritt. Men en norsk reklamefilm ville han ikke være med i. Jakten på den perfekte kjendis til reklame kan være krevende, skriver Ole Christian Apeland i denne kronikken (publisert i Dagens Næringsliv 12.07.19).