I 2022 gikk Apelands studietur til Paris, der rådgiverne blant annet fikk lære mer om merkevarebygging hos bryggeriet Kronenbourg. (Foto: Katrine Lunke)

Nyhet 16.03.2023

Rekordår for Apeland etter 50 % vekst på to år

Apeland omsatte for 61 millioner og fikk en byråinntekt på 48,4 millioner i 2022. Byråinntekten har økt med 50 % siden 2020. Resultatet ble 15 millioner før bonus.

Alle ansatte, med unntak av hovedeierne Ole Christian Apeland og Rolf Gjertviksten, fikk bonus på totalt 4,5 millioner kroner. Resultatet etter bonus endte dermed på 10, 5 millioner.

– 2022 ble et rekordår både på topp- og bunnlinje, og det er vi naturligvis glade for, sier Ole Christian Apeland. Han forteller at inntektene stort sett kommer fra faste, lange kundeforhold med oppdragsgivere i bærekraftige bransjer. Apeland arbeider mye med kunder innen miljø, gjenvinning og byutvikling.

Omdømmeanalyseverktøyet Traction bidrar godt til veksten. Apeland måler nå rundt 100 virksomheter løpende sammen med Norstat, og mange av Norges største bedrifter og organisasjoner bruker Traction.

– Vi opplever at interessen for innsikt og dokumentasjon av resultater er økende, og analyse er en viktig grunn til at vi klarer å skape solide resultater for kundene, forklarer Apeland.

Vinmonopolet fikk best score i den åpne omdømmemålingen Traction Norge 2022, der 50 av Norges ledende bedrifter ble målt. Årets resultater publiseres 28. mars.

Motta nyhetsbrev fra Apeland

Noen få ganger i året sender vi ut nyheter og informasjon om seminarer og fagdager. Meld deg på listen.
This field is for validation purposes and should be left unchanged.