Apeland har mer enn 20 års erfaring med markeds- og omdømmeundersøkelser. I 2021 lanserte vi Traction, et måleverktøy for omdømme, merkevarer og kommunikasjon. Ambisjonen er kort og godt å gi deg alle svarene du trenger.
Løpende omdømmemåling
Traction kan brukes til punktmålinger, men vi anbefaler løpende målinger. Det betyr at et utvalg av befolkningen svarer på spørsmål om din virksomhet hver eneste uke.
Vi samarbeider med Norstat, som har er svært godt panel med 100 000 respondenter. I tillegg kan man måle i egne interessentgrupper.
Se effekten av kommunikasjonen
Med Traction kan du følge med på hvordan kjennskap, assosiasjoner til virksomheten og omdømmescore endrer seg over tid.
Du ser score på en rekke omdømmedrivere, og får svar på hvordan omdømmet kan bedres mest effektivt.
Se hvem som ser deg
Traction forteller også hvem som har sett deg og hva folk har oppfattet i nyheter og sosiale medier, hva de har oppfattet og hva folk sier om deg til andre.
Dette gir langt bedre informasjon om gjennomslag enn den man får gjennom å telle medieoppslag eller visninger i digitale kanaler.
Norges beste omdømme?
Alle som bruker Traction kan sammenligne seg med fritt valgte konkurrenter, og et utvalg av Norges beste bedrifter.
Det finnes ulike varianter av Traction for bedrifter, organisasjoner og offentlige virksomheter. Men jevne mellomrom publiserer vi oversikt over hvilke bedrifter i som har best omdømme.
Vil du måle omdømmet?
Ta kontakt med Marianne Nipe eller Miriam G. Edvardsen for en uforpliktende samtale om omdømmemåling.